Hantar Artikel Anda Kepada Kami


Sebarang Artikel boleh dihantar melalui e-mail kami iaitu :- darul_taqwa09@yahoo.com

FOKUS UTAMA

KJ YANG TERUS DIBUAI MIMPI

KJ Terus Menjadi Punca Mahasiswa Gagal Dalam Pengajian



Maklumat terbaru yang diterima pada hari isnin, 5 September bahawa Saudara Muhammad Alif bin Sofian Gan, mahasiswa perubatan Tanta mengulang tahun akibat kegagalan KJ menguruskan fail Alif ke pihak universiti.


Disebabkan sikap sambil lewa KJ dalam menguruskan fail tersebut yang sepatutnya diselesaikan pada Mei yang lalu, Alif kini disahkan oleh pihak universiti bahawa beliau dikira gagal pada tahun ini dan terpaksa mengulang pengajian tahun 1 pada tahun depan.


Namun, sehingga kini KJ masih bersikap sambil lewa bahkan menyalahkan Alif mengenai kehadiran ke kuliah yang tidak sampai 75%.


Bagaimana kehadiran Alif dicatat sedangkan pngurusan fail pun bermasalah. Apabila pengurusan fail bermasalah, bagaimana nama Alif dicatat dalam kehadiran.


Apa yang pasti peringkat perubatan sudah menjalankan tanggungjawab sebagai sebuah persatuan yang menjalankan menjaga kebajikan ahli-ahlinya.


Mungkin selepas ini pihak Kementerian Pengajian Tinggi di Malaysia perlu membuat kajian mengenai peratusan mahasiswa/wi Malaysia di Mesir yang gagal. Adakah disebabkan masalah pelajar yang tidak ke kuliah, tidak menguasai bahasa arab atau MASALAH SIKAP PEGAWAI SEPERTI KJ YANG MENYEBABKAN MAHASISWA GAGAL?


Ini merupakan satu bukti yang kukuh dan sejarah. Nama KJ terus terpahat sebagai punca kegagalan mahasiswa/wi Malaysia di Mesir. Mungkin selepas KJ pulang ke Malaysia, peratus kejayaan mahasiswa/wi Malaysia di Mesir akan meningkat.

 Sumber : http://mediamesir.blogspot.com/2011/09/kj-terus-menjadi-punca-mahasiswa-gagal.html



 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply

Sweet Memories